... یاد من باشد

Wednesday, April 13, 2005

عشق و فراموشی

ضیافتهای عاشق را خوشا بخشش خوشا ایثار
خوشا پیدا شدن در عشق برای گم شدن در یار
********************************

یادش به خیر دوره کارشناسی! چه دوران خوشی بود! چه روزایی داشتیم با بچه ها
آره! اما الان مثل یک توپ چهل تکه هر کدوم یک جای دنیا افتادیم
راستی ... و ... رو یادته؟ چه عاشق و معشوقی بودن!؟
آره آره! خبری داری ازشون؟
دیروز بطور اتفاقی تو خیابون ... رو دیدم. حال و احوالی کردیم, سراغ ... رو گرفتم ازش. چهره اش توهم رفت و گفت: خیلی وقته فراموشش کردم
چرا؟ مگه چی شده؟
نپرسیدم. اگه دوست داشت خودش می گفت. اما می دونی از دیروز تا حالا چی فکر من رو مشغول کرده؟
آره
می دونی!!!؟
اینکه چطوری میشه آدم عشقش رو فراموش کنه!؟
درسته
نتیجه؟
می دونی, فکر می کنم بستگی به نوع عشقشون داره
مگه عشق چند نوعه؟
چهار نوع, 2نوع ساده و 2نوع مرکب. عشق از روی احساس و عشق از روی عقل 2نوع ساده اند. عشقی که از عقل به احساس گذر کنه و عشقی که از احساس به عقل گذر کنه 2نوع مرکب. اگه عشق از نوع اول باشه بعد از یک مدت غم و غصه خوردن میتونی براش یک جایگزین پیدا کنی و اولی رو فراموش کنی. اگه از نوع دوم باشه میتونی براحتی خودت رو قانع کنی و از خیر همه چی بگذری. اگه از نوع سوم باشه بعد از 3-4 بار صحبت قانع میشی و دوست داشتن رو جایگزین عشق می کنی. اما اگه از نوع چهارم باشه هیچ وقت نمی تونی فراموش کنی و تا آخر عمر می چسبی به همون عشقت و با غم و غصه هاش هم حال می کنی
میدونی چیه؟ کاش من از دسته پنجم بودم
کدوم دسته؟
اونی که میگه
عشق آن باشد که حیرانت کند
بی نیاز از کفر و ایمانت کند

18 Comments:

  • At 7:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    atefe joon damet garm , kheili ghashang bood . vali fek konam man joze dasteye sheshomam ke avval heiran shodam o kafar bad ashegh ;)

     
  • At 7:43 PM, Blogger Pezhman said…

    عشق چیه؟ دردسره! دل میخونه و در به دره! حالا چه اسراریه که به ضرب و زور طبقه بندی ثابت کنیم که عشق چیز خوبیه؟

     
  • At 11:34 PM, Blogger Yao said…

    به عقیده من عشق احساسی ، همون سازوکار هورمونهای شیمیایی هست که بیشتر اقتضای سنه و تنوع طلبی هم جز لاینفک اون هستش
    دوستی عاقلانه ، همون حرمت و اعتباریه که برای وجهه متعالی و انسانی یک شخصیت قائل می شی که حس شفقت و تعهد را در تو بیدار می کنه و وادارت می کنه که از زندگی کردن تنها برای خواسته های خودت دست بکشی ، پس ارزشمند و چه بسا ضروریه چون تو رو به بلوغ شخصیتی می رسونه
    و اما عشق و پرستش...کس چو حافظ نگشود از رخ اندیشه نقاب

     
  • At 8:05 PM, Blogger Peyman said…

    ِیک فیلم هست ببین:
    Eternal Sunshine of Spotless Mind

     
  • At 8:08 PM, Blogger Peyman said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 10:00 PM, Blogger عاطفه said…

    من که می دونم. اونایی هم که هرهر می خندن البته حق دارن عقیده خودشون رو داشته باشن اما شنیدی میگن اونی که گریه میکنه 1 غم داره امااونی که میخنده 100 تا؟ من که بیشتر از اینکه شجریان گوش کنم داریوش گوش میکنم

     
  • At 10:03 PM, Blogger عاطفه said…

    یادم رفت بگم خوب بودن عشق نیازی به اثبات نداره, داره؟

     
  • At 10:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    I dont speak arab but speak português boa sorte

     
  • At 6:12 AM, Blogger Peyman said…

    یکی به این بدبخت بگه اینا عربی نیست. کلی از هم کلاسیهام فکر می کردند زبون ما و عربها یکی هست مگر با تفاوت جزیی

     
  • At 10:54 AM, Blogger عاطفه said…

    من گفتم بهش

     
  • At 12:18 PM, Blogger Yao said…

    SAlam ati joon,man to daftare khodam javabeto dadam,merc.
    rasti in darioosh chie baba kheili dige birikhte,martikeye motaad..

     
  • At 1:32 PM, Blogger عاطفه said…

    ای بابا سیمین بچه کلی وقته ترک کرده خبر نداری! تازه کلیم فعالیتای ضد اعتیاد میکنه. من که صداشو خیلی دوست دارم

     
  • At 7:22 PM, Blogger Farid said…

    الان خوندم این متنو. خیلیییی زیاد موافقم. یه جورایی غریب موافقم. مال خودته؟

     
  • At 10:28 PM, Blogger عاطفه said…

    ی جورایی میشه گفت آره

     
  • At 5:27 AM, Blogger Farid said…

    چند وقت بود میخواستم دقیقا همینو بنویسم ولی حسش نبود که جمله ها شو جور کنم. اینی که نوشتی دقیقا همونه که باید مینوشتم. در نتیجه به نقل از تو میذارم تو وبلاگم. اشکال نداره که؟

     
  • At 7:35 PM, Blogger عاطفه said…

    نه مساله ای نیست

     
  • At 10:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    inam ye tabire jaleb az eshgh
    "love is just like life,It's not always easy and it does not always bring happiness,but when we do not stop living why should we stop loving"

     
  • At 8:39 AM, Anonymous Anonymous said…

    mishe yeki lotfan be man bege alaeme asheghi chie????faght unai ke dar man hasto nagid ke aslan vasam khob nist :(

     

Post a Comment

<< Home