... یاد من باشد

Wednesday, May 25, 2005

شطرنج برای زندگی

هر جا سر می زنی حرف از سیاست و رد یا تایید صلاحیت دکتر معینه. خوب تئاتری بازی می کنن, خوب. شورای نگهبان رد می کنه, رئیس مجلس نامه میده به رهبر سفارش می کنه, جناب رهبر می گه تایید کنید, شورای نگهبان هم میگه چشم چون آقا فرمودن, تمام دلایل رد صلاحیت منتفیه و تایید. واقعا عجب بازیی. من کاری به اینکه اینطوری بدلیل حمایت رهبری تعداد آرای معین کم میشه یا به دلایل مشابه زیاد میشه ندارم. حرف من اینه که به قول یک بنده خدایی می گفت خمینی به اطرافیانش سفارش کرد که اگر می خواهید به مردم حکومت کنید صبح در مقابل هم باشید و شب سر یک سفره بشینید. حالا قضیه همین جناح بازی هاست. به نظر من مثل بازی شطرنج می مونه منتها نه بین جناح ها یا سیاستمدارهای جهان, که همه اینها دستشون توی یک کاسه ست, بلکه بین مردم و سیاستمدارها. این ماییم که باید توی این اتفاقها شش دنگ حواسمون رو جمع کنیم تا از سوتی های حریف استفاده کنیم و اونقدر قدرتمند بازی کنیم که بازی اونو هدایت کنیم به سمتی که می خواهیم. دقت کنیم ببینیم این وسط کدوم مهره قدرت مانور بیشتری داره و البته این نکته رو هم فراموش نکنیم که سرباز اگر تا ته بره می تونه دوباره وزیر رو بیاره تو بازی. باید خوب بازی کنیم چون می خواهیم خوب زندگی کنیم


کاری که من الان می کنم یک کار ای-لرنینگ هست. فقط 3-4 تا از دوستام اینو می دونستن. چند روز پیش یک ایمیل برام اومده بود که ازم دعوت شده بود توی جشنواره ای که در همین مورد به صورت جهانی برگزار میشه شرکت کنم. جالب اینجاست که از هرکدوم از دوستان که از کار من مطلع بودند و ایمیل من رو هم داشتن پرسیدم این شخص رو نمی شناختن!!؟ باحال تر اینکه این دوستی که من نمی شناختمشون ابراز علاقه به برنده شدن من هم کرده بودن


چه خبره تازگی صدا و سیما اینقدر تبلیغ چادر می کنه؟ توی هر سریالی حتما یک زن چادری باید باشه و مسلما هم اون زن آدم خوبه ی داستانه دیگه


یادم نیست این شعر رو کجا خوندم. امروز که داشتم دفترچه یادداشتم رو ورق می زدم دیدمش. به نظرم هم قشنگه و هم تا حد زیادی واقعیت
اندر این دیر سپنجی پیشه کن این چار چیز
تا بماند رخت قدرت در جهان کهنه نو
تا نخواهندت مخواه, تا نبخشندت مگیر
تا نپرسندت مگو, تا نخواهندت مرو

2 Comments:

  • At 9:02 PM, Blogger Pezhman said…

    اگه ملت وقت داشتن سیاست دیگران رو زیر نظر بگیرند که خودشون میشدن سیاست مدار! به نظر من بیخیال این حرفا. نگفتید که چی رو الکترونیکی یاد میدید؟ سیاست؟

     
  • At 10:01 PM, Blogger عاطفه said…

    فیزیک

     

Post a Comment

<< Home